A 30a-n és a 40a-n így már akár százhatvan kilométer per órás tempóval is haladhatnak az arra alkalmas fedélzeti berendezésekkel ellátott vasúti járművek. Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer második szintjét (ETCS L2) először az 1-es vonal Ferencváros „C” elágazás és Budapest-Kelenföld közötti szakaszán, valamint a 30a vonalon, Kelenföld és Székesfehérvár (kiz.) között, összesen cirka 68 kilométeren helyezték üzembe még 2020 decemberében. A rendszer – melyről részletesen itt írtunk – tesztelése azóta próbaüzemben zajlott. Az ETCS L2-t a 40a (Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs) vonal teljes hosszán (48 kilométer) is kiépítette a Siemens Mobility, ezt nemrégiben állította üzembe a Siemens és a MÁV Zrt. A két elővárosi vonal között az Érd-alsónál nemrégiben kiépített összeköttetés garantál átjárhatóságot.