Skip to content

A pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes úrnál jártunk

A pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes úrnál jártunk

A pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes úrnál jártunk.
Fekete Zsolt a PVDSz szakági választmányi ügyvezetője aktuális, és régóta húzódó kérdések tárgyában megbeszélést kezdeményezett a pályavasút vezetésével, melyen a MÁV Zrt. részéről Virág István vezérigazgató-helyettes és Suhajda Balázs pálya és mérnöki létesítmények főigazgató urak, a PVDSZ részéről Fekete Zsolt a PVDSz szakági választmányi ügyvezetője, Mezei Vera érdekvédelmi alelnök, és dr. Kispál Viktor elnök vett részt.

A megbeszélés témája volt többek között, hogy a vonalbejárók „A baleset és kármegelőzési enyhítési jutalmazási rendjéről szóló utasítás 4.2 pontjának b. alpontja szerint síntörés észlelése esetén nem részesülnek jutalomban. Javasoltuk ennek vonalbejárók irányába való pozitív módosítását.

A felvetettük továbbá, hogy a pályamesterek, főpályamesterek. már a napi munkaidejük jelentős részét töltik a vezényléssel, elektronikus rögzítéssel kapcsolatos képernyő előtti munkavégzéssel, így a munkakörrel szorosan összefüggő területen végzendő feladataik elvégzésére kevesebb idejük marad. Megoldást jelenthet a tevékenység anyagi ellentételezése, vagy egy olyan plusz pozíció kialakítása, ahol erre a munkavégzés egy külön munkavállaló lenne alkalmazva.

Az egyoldalú kötelezettségvállalás formájában legutóbb 2022. január 06-án kiadott felsővezeték szerelő vasúti járművezető, illetve felsővezeték szerelő vasúti járművezető gyakornok munkaköröket érintő ösztönző juttatás kiegészítését javasoltuk a PML területén foglalkoztatott vasúti járművezető, vasúti járművezető gyakornok munkakört betöltő munkavállalókra.

Tolmácsoltuk a vezetőknek tagjaink azon felvetését, miszerint készenléttel kapcsolatban több probléma merül fel. Az elégedetlenség oka, hogy egyrészt már lassan elviselhetetlen mértékű a készenléti órák száma, másrészt vannak olyan szolgálati helyek, ahol a munkáltató nem támogatja az otthoni készenlétet, akkor sem, ha annak feltételei fennállnak. A problémával kapcsolatos KSZ módosító javaslatunkat hamarosan benyújtjuk a munkáltatónak.

Szintén tagjaink jelezték, hogy az állandósult létszámhiány mellett egyre több nehézséget okoz- a MÁV-START Zrt. hirdetményeinek, menetrendjeinek folyamatos kihelyezése, frissítése a KÖFI vonalak állomásain és a megállóhelyeken.

A mérnöki, szakaszmérnöki, vezetőmérnöki munkakörökben nagyon alacsony ruházat rendelésére fordítható pontkeret, illetve szűkös a választható ruhatípusok skálája, hiszen jelenleg csak magas pontértékű télikabát, és esőkabát igényelhető, amelyek hosszabb kihordási idővel rendelkeznek. Ha pedig a munkavállaló az adott évben nem veszi igénybe, akkor a pontjainak a felét elveszti.

Megoldást jelenthet a pontszám növelése, illetve vagy felsorolt munkakörök áthelyezése – a MÁV Zrt. KSZ 4. sz- melléklete szerinti – IV. munkaköri csoportból az V. számú munkaköri csoportba.

A vezérigazgató-helyettes úr a problémákra nyitott volt, ígéret tett azok megvizsgálására. A felek a tárgyalások folytatásában egyeztek meg.

Tisztelt Biztosítottak!

 

Az Union Biztosító és a szakszervezetünk között fennálló szerződés évfordulója előtt a Biztosító levélben kereste meg a PVDSz-t, hogy a magas kárhányadra tekintettel 20 %-al kívánja megemelni a biztosítási díjakat.

Hosszas tárgyalási folyamat után el tudtuk érni, hogy az emelés mértéke csupán 10 % legyen és 2026-ban ne legyen újabb emelés.


A díjak az alábbiak szerint módosulnak:
                 Jelenleg:        Új összeg:
A csoport 1000 Ft.      1100 Ft.
B csoport 1400 Ft.      1540 Ft.
C csoport  2000 Ft.      2200 Ft.
A szolgáltatási összegek nem változtak.


Az emelt díjat először 2025. március hónapban vonjuk le a bankszámlaszámokról.
Amennyiben Ön a levonásnál limitet állított be, kérjük ellenőrizze az összegét annak
érdekében, hogy a levonás a jövőben is zavartalanul megtörténhessen. Ajánlott a választott díj legalább háromszorosának a rögzítése.

a PVDSz