Skip to content

2023. szeptember 26-án ülésezett a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT)

2023. szeptember 26-án ülésezett a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT)

2023. szeptember 26-án ülésezett a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT)

2023. szeptember 26-án ülésezett a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT)
A CSÉT megkezdése előtt Pafféri Zoltán vezérigazgató - csatlakozva Lázár János építési és közlekedési miniszter üzenetéhez - köszönetét fejezte ki a vállalatcsoport munkavállalóinak, a közösségi közlekedés fenntartásában végzett felelősségteljes munkájukért és helytállásukért.
A tárgyaláson az alábbi témák merültek fel.
2023. évi bérfejlesztés értékelése
A felek értékelték 2023. évi bérfejlesztés megvalósulását. A bértárgyalások során az érdekképviseletek határozott kiállásának is köszönhetően elért eredmény, hogy a hároméves bérmegállapodásban 2023. évre rögzített legalább 5%-os bérfejlesztésnél magasabb mértékű bérnövekedés valósult meg és a munkavállalók közel kétharmada 15%-ot meghaladó mértékű bérfejlesztésben részesült.
A munkáltató megjegyezte, hogy a tervhez képest 15 milliárd forinttal kevesebb áll rendelkezésre, ami meghatározza a lehetőségeiket..
2023. évi lojalitás
Az ülésen megállapodás született arról, hogy a hatályos bérmegállapodás szerinti, év végén kifizetésre kerülő 350 000 Ft lojalitás juttatás, az elérhető nettó jövedelem növelése érdekében SZÉP kártya juttatás formájában is választható lesz. Ezen felül lehetőség lesz arra, hogy a két juttatás vegyesen (50-50%) válasszák a munkavállalók.
A munkáltató tájékoztatása szerint az elmúlt évben a juttatásra jogosult munkavállalók 85 %-a választotta a SZÉP kártya juttatást, ezzel növelve a juttatás nettó összegét.
Egészségpénztári tagdíj munkáltatói kiegészítése
Megállapodás született juttatás 2024. december 31-ig történő meghosszabbításáról. Összegének meghatározása a 2024. évi bértárgyalások során történik.
Szolgálati időt elismerő juttatás
A felek megállapodtak, hogy a juttatást 2025. december 31. napjáig meghosszabbítják. Összegének meghatározása a 2024. évi bértárgyalások során történik.
Megváltozott munkaképességű munkavállalók részére járó önkéntes egészségpénztári rehabilitációs támogatása
A felek megállapodtak a rendszer további fenntartásáról.
Egyebek
A munkáltató tájékoztatást adott az 1-es vonal felújításával kapcsolatban. Normál üzemmenetben 8 hónapot vesz igénybe a feltételrendszer kidolgozása, jelen esetben ezt a feladatot egy hét alatt kellett elvégezni.

A MÁV Zrt. és a MÁV START Zrt. vezérigazgatója a közlekedési módváltással érintett 10 mellékvonal kapcsán tájékoztatást adott arról, hogy az orosz-ukrán háború miatt a tervezett járműkarbantartások egy része elmaradt hiszen számos alkatrész keletről érkezik, onnan rendelték. Mosóczi László MÁV-START vezérigazgatója szerint a legnagyobb problémát az M41-es mozdonyok kiállítása okozza, de problémák vannak a Desiro, a Bz-k  üzemeltetésében is. Bizakodásra ad okot, hogy a beszerzési idő 2-3 hónapra csökkent, az alkatrész-utánpótlás várhatóan megoldódik. A MÁV-csoport az eszközállomány hiányt átmenetileg használtjárművek beszerzésével tervezi enyhíteni, részben pótolni. Megkezdődtek a tárgyalások 46 izraeli használt motorvonat megvásárlása érdekében.

Pafféri Zoltán a MÁV vezérigazgatója tájékoztatást adott arról, hogy az eddigi tapasztalatok alapján az autóbuszokon alacsony az utasszám, a Tulajdonos évvégéig elemzik a 10 vonalon kialakult helyzetet, a forgalmi adatokat.
A dolgozói országbérlettel kapcsolatos kezdeményezéssel kapcsolatban a tájékoztatást adott a munkáltató, mely szerint intézkedéseket tettek annak érdekében, hogy ne csak az alkalmazáson keresztül lehessen országbérletet igényelni. Az informatikai fejlesztéssel kapcsolatos javaslatot felterjesztették a minisztériumhoz.

Tulajdonosi döntés született arról, hogy 2023.november 01-vel a MÁV SZK Zrt.-be integrálja az irányítása alá tartozó gazdasági társaságok beszerzéssel, eszközkezeléssel, raktározással, anyaggazdálkodással kapcsolatos tevékenységét. Az intézkedés 480 fő munkaviszonyát érinti, akik a VOLÁNBUSZ-tól, MÁV-HÉV-től kerülnek a MÁV SZK létszámába.

A 396/2023 kormányrendelet 20. § szerint 2024. január 01-tól az állami tulajdonban lévő társaságoknak a képzéseiket online formában kell lebonyolítani. A munkáltató jelenleg vizsgálja a bevezetés feltételeit, a bevezetésről és a részletekről konzultáció, szükséges.

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk minden tagtársunknak!