Skip to content

A magyar vasút második negyedszázada

A magyar vasút második negyedszázada

június 13, 2024

Az első 25 évet azzal zártuk, hogy ugyan a MÁV már megjelent a színen, de még csak egy társaság volt a sok közül, és nem is a nagyobbak sorába tartozott. A MÁV létrehozásában komoly szerepet játszott a kiegyezés, a MÁV-on keresztül pedig hazai vasút fejlődésére is. A hazai vasúttörténet második negyedszázada 1871-ben kezdődött, amikor még sok magántársaság volt, azok műszaki színvonala, és általában műszaki jellegű megoldásaik, valamint az egymástól függetlenül működő, munkájukat nem összehangoló műhelyek működése pedig azt mutatta, hogy a MÁV időszaka előtti állami szerepvállalás, ami szinte kizárólag a szabályozásra, a koncessziós jogok kiírására vonatkozott, nem támogatja megfelelően az országos fontosságú ügyeket, melyek gyakran az egyes vasúttársaságok egyéni érdekei ellen hatott.

Tisztelt Biztosítottak!

 

Az Union Biztosító és a szakszervezetünk között fennálló szerződés évfordulója előtt a Biztosító levélben kereste meg a PVDSz-t, hogy a magas kárhányadra tekintettel 20 %-al kívánja megemelni a biztosítási díjakat.

Hosszas tárgyalási folyamat után el tudtuk érni, hogy az emelés mértéke csupán 10 % legyen és 2026-ban ne legyen újabb emelés.


A díjak az alábbiak szerint módosulnak:
                 Jelenleg:        Új összeg:
A csoport 1000 Ft.      1100 Ft.
B csoport 1400 Ft.      1540 Ft.
C csoport  2000 Ft.      2200 Ft.
A szolgáltatási összegek nem változtak.


Az emelt díjat először 2025. március hónapban vonjuk le a bankszámlaszámokról.
Amennyiben Ön a levonásnál limitet állított be, kérjük ellenőrizze az összegét annak
érdekében, hogy a levonás a jövőben is zavartalanul megtörténhessen. Ajánlott a választott díj legalább háromszorosának a rögzítése.

a PVDSz