Skip to content

A magyar vasút második negyedszázada

A magyar vasút második negyedszázada

június 13, 2024

Az első 25 évet azzal zártuk, hogy ugyan a MÁV már megjelent a színen, de még csak egy társaság volt a sok közül, és nem is a nagyobbak sorába tartozott. A MÁV létrehozásában komoly szerepet játszott a kiegyezés, a MÁV-on keresztül pedig hazai vasút fejlődésére is. A hazai vasúttörténet második negyedszázada 1871-ben kezdődött, amikor még sok magántársaság volt, azok műszaki színvonala, és általában műszaki jellegű megoldásaik, valamint az egymástól függetlenül működő, munkájukat nem összehangoló műhelyek működése pedig azt mutatta, hogy a MÁV időszaka előtti állami szerepvállalás, ami szinte kizárólag a szabályozásra, a koncessziós jogok kiírására vonatkozott, nem támogatja megfelelően az országos fontosságú ügyeket, melyek gyakran az egyes vasúttársaságok egyéni érdekei ellen hatott.

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk minden tagtársunknak!

Váltsd vissza  az üvegeket, így támogadhatod az

„Alapítvány a Pályavasutasokért”  a MOHU applikáción keresztűl.

Számlaszámunk:11706016-20803599

Segítsd ezzel is nehéz helyzetbe jutott tagtársaidon! 

Köszönjük!