Skip to content

45 év a magyar vonatok átlagéletkora

45 év a magyar vonatok átlagéletkora

szeptember 10, 2024

A GYSEV új vonatbeszerzése veszélybe kerülhet a kormány jóváhagyásának késlekedése miatt, miközben a magyar vasút jelentős lemaradásban van a járműbeszerzések terén. A GYSEV Zrt. és a Stadler 2024. március 19-én aláírt szerződést új intercity villamos motorvonatok szállításáról, melyek a Sopron–Budapest és Szombathely–Budapest vonalakon közlekednének. A szerződés aláírása óta azonban a kormány jóváhagyása késlekedik, és ha szeptember 19-ig nem érkezik meg, a projekt veszélybe kerülhet. A GYSEV-nek ugyanis hat hónap áll rendelkezésére a finanszírozás biztosítására és a szerződés életbe léptetésére, ám az idő lassan lejár – közölte a Telex. A közbeszerzési eljárás már 2023 májusában elindult, és másfél évig tartó folyamat után a Stadler nyerte el a kilenc alap járműből és négy opcionális járműből álló tenderét, ami összesen 3640 új ülőhelyet biztosítana a hazai vasúti közlekedésben. Az új vonatok nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában is közlekedhetnének. Az Európai Befektetési Bank már korábban jóváhagyta a projekt finanszírozását, ám a kormányzati jóváhagyás nélkül a szerződés érvénybe lépése elakad.

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk minden tagtársunknak!

Váltsd vissza  az üvegeket, így támogadhatod az

„Alapítvány a Pályavasutasokért”  a MOHU applikáción keresztűl.

Számlaszámunk:11706016-20803599

Segítsd ezzel is nehéz helyzetbe jutott tagtársaidon! 

Köszönjük!